Skup się na kliencie

Dla każdej firmy największym sukcesem, a zarazem elementem, który zapewnia jej rację bytu, jest posiadanie sporej rzeszy klientów. To w naszej gestii jako usługodawcy jest zarówno dbanie o pozyskiwanie tych nowych, jak i zadowolenie korzystających już z naszych usług osób. Dlatego musimy starać się, żeby jak najwięcej osób do nas powracało i pamiętało, że oferowane przez nas usługi są na wysokim poziomie.

 

Fortel wobec wymagających klientów
Fortel wobec wymagających klientów

Niech klient wraca

Okazuje się, że spore znaczenie mają niewielkie rzeczy, wręcz szczegóły, które dla klienta są ważne i dają mu poczucie tego, że firma nie tylko pragnie zysku, ale również jego zadowolenia. Zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych może się przydać personalizowanie strony internetowej – dopasowywanie promocji pod osobę czy nawet urodzinowe życzenia. W przypadku promocji dla klienta, popularne są ostatnio kody rabatowe – postarajmy się, żeby były one dostosowane do zapotrzebowań osoby, która korzysta z naszych usług. Szablonowe kupony wysyłane do wszystkich sprawią, że klient nie odczuje zainteresowania i opieki w taki sposób, w jaki otrzyma ją przy dopasowanym do jego potrzeb rabacie. Pamiętać należy także oczywiście o takich sprawach jak sprawowanie pieczy nad naszą stroną – również w mediach społecznościowych. To najczęsciej tam padają wszystkie pytania, które mają do nas potencjalni klienci, zadbajmy więc o odpowiednią komunikację.

 

Zainteresowanie jest kluczowe

Chcąc odnieść sukces, nie możemy zapominać o naszym kliencie od razu po zawarciu czy zakończeniu transakcji. Zawsze przecież może okazać się, że klient jest niezadowolony i przedmiot zwróci. Musimy cały czas monitorować proces i mieć pewność, że konsument będzie zadowolony. Przy sprzedaży wysyłkowej musimy zwrócić uwagę na wiele spraw, a jedną z nich jest tak błaha kwestia, jaką mogłaby okazać się metoda pakowania paczki. Postawmy się sami na miejscu klienta i pomyślmy, czy tak wyglądająca paczka i jej nadawca zdobyłaby nasze zaufanie. Musimy szczelnie, a zarazem estetycznie i pewnie zapakować nasz produkt, aby nie uległ zniszczeniu i trafił do kupującego w nienaruszonym stanie. Miłym akcentem jest dodawanie czegoś do paczek – drobiazgu, darmowej próbki czy kuponu, która jednak na pewno klientowi się spodoba. Dobry pomysł to także dodanie katalogu czy ulotek do przesyłki – zapoznanie się z ofertą może pomóc nam zyskać kolejne transakcje. A już personalizowanie paczki, dołączenie listu czy kartki na urodziny dla kontrahenta to naprawdę miłe gesty, które zaskarbią nam sympatię i zaufanie.

 

Nie wszyscy są zadowoleni

Miejmy też na uwadze, że nie zawsze wszyscy będą zadowoleni z naszych usług. Dlatego bardzo istotne jest to, w jaki sposób podejdziemy do transakcji nieudanych. Musimy starać się działać w ten sposób, aby wszyscy byli zadowoleni z rezultatu i nikt nie był pokrzywdzony. Może jakiś gratis, darmowa wysyłka czy kupon rabatowy? Nie zaniedbujmy też w takich sytuacjach kontaktu z klientem, bo uzna on, że jest ignorowany. Pamiętajmy, że zła opinia może rozejść się bardzo szybko, a tego chyba nie chcemy?