Eleganckie wizytówki – 12 kreatywnych przykładów jak zaszokować szykiem.

Wizytówka wizytówce nierówna. Kartoniki mogą różnić się w wielu elementach – kształtem, kolorem, itd., a przede wszystkim projektem. W tym wpisie zobaczycie, gdzie wyobraźnia może zabrać twórców wizytówek, które założenia powinny być szykowne i eleganckie. 

1

1. Na początek prawdziwa wizytówka z początków XX w. Coś dla inspirujących się stylem retro, sprzed czasów wszechobecnego Comic Sansa, który jakimś cudem stał się jednym z ulubionych fontów naszych czasów. Warto zwrócić na zawarte w wizytówce hasło reklamowe i rycinę. Z pewnością swego czasu zrobienie takiej wizytówki wymagało nie lada wysiłku, dzisiaj możemy zrobić to łatwo online.

 

22. A to przykład na to jak można wykorzystać inspiracje oldskoolem we współczesnym kartoniku. Połączenie usług IT z tresurą lwów? Czemu nie! Wszystko w secesyjnych obramowaniach, a do tego wykonane techniką tłoczenia. Wypukłości to jedna z metod na szyk.

33. Nikt nie powiedział, że elegancja to tylko nawiązywanie do klasycznych wzorów. To przede wszystkim wyczucie stylu łączone często z minimalizmem. Pewnie dlatego składana wizytówka sklepu firmy Apple jest taka jak jej produkty. I w tym przypadku nie chodziło mi o wygórowaną cenę.

44. Prawdziwie szlachetny przykład. Gdyby przed XIX wiekiem wizytówek nie używali wyłącznie Japończycy, to z pewnością podobny wzór wodziłby prym wśród naszych sarmatów. Wypukłe, całkiem spore logo i chropowata faktura papieru czynią z tej karteczki wizytówkę, której nie powstydziłby się co najmniej książę.

55. Elegancja to nie tylko dobry styl, ale w niektórych wypadkach też dyskrecja. Pewien headhunter wpadł na pomysł, by zrobić sobie jadalne wizytówki. Niektóre informacje lepiej zachować tylko dla siebie, a gdzie lepiej można pozbyć się danych, jeżeli nie we własnym żołądku? Ok. Może znalazłoby się kilka innych miejsc, ale nie byłoby przy tym takiej zabawy. Smacznego.

66. Coś bardziej serio. Eleganckie wizytówki nie muszą być zrobione z papieru. Odpowiedni projekt na plastikowym tworzywie sprawia, że „kartonik” nabiera prestiżu. Przy okazji można pobawić się nieco możliwościami, jakie daje przezroczystość materiału. Co więcej, takie wizytówki to już nie fanaberia bogaczy, za rozsądną cenę każdy może sobie zamówić podobne.

77. Czy mówiłem o wizytówkach, na które może sobie pozwolić każdy? W tym wypadku nic z tego. Mogę zaręczyć, że takiej nie masz. Chyba, że jesteś znaną gwiazdą Holywood, światowym przywódcą lub kimś innym super elitarnym (jeśli tak, zostaw komentarz). Najdroższa wizytówka świata wysadzana diamentami i tworzona tylko dla wybrańców, przyznajemy że elegancka, chociaż może trochę przesadna.

88. Podobnie jak o powyższych, o tych wizytówkach już wspominaliśmy na naszym blogu. Każda z karteczek jest wypełniana treścią ręcznie przez francuskiego grafika. Trzeba przyznać, że to całkiem interesujący pomysł, a jego klienci z pewnością cieszą się elegancją. Z drugiej strony raczej nie mogą liczyć, że dostaną 500 wizytówek dwa dni po złożeniu zamówienia.

99. Nawiązanie do stylu retro może nie sprzed wieku, ale sprzed dwóch dekad. Wizytówka w kształcie kasety, może podobać się dzięki minimalistycznemu wykonaniu i kreatywnemu zastosowaniu metod drukarskich.

1110. Wizytówka od prywatnego detektywa. Wymaga dokonania przez klienta własnego mini śledztwa. Co będzie, jeżeli pokryję ten biały, pozornie pusty kartonik specjalnym pudrem używanym przez Sherlocka Holmesa? Toż to adres do śledczego! Tego się nie spodziewałem. Ani tego, że w ostatniej scenie mordercą okazuje się lokaj.

1011. Jeżeli ma być elegancko, to nie obejdzie się bez garnituru (przynajmniej dla panów). A jeżeli w garniturze ma być łysy człowiek, dlaczego nie zastąpić go kciukiem? Nie pytajcie mnie, skąd graficy czerpią takie pomysły. W każdym bądź razie coś kreatywnego.

12b12. Chyba najpopularniejsza wizytówka w historii kinematografii. Słynna scena z filmu American Psycho pokazuje, jak powinna wyglądać karta wizytowa biznesmena z najwyższego piętra manhattańskiego biurowca. Uwaga! Drobne subtelności w foncie i odcieniu papieru mogą wywołać zazdrość i żądzę mordu.